Må Bra dagen 4.4.2023

Idag har hela skolan haft stationsundervisning med temat ”Må Bra.” Årskurserna har rört sig mellan sex olika stationer för att göra olika övningar och uppgifter som stärker samhörigheten, tryggheten och välmåendet i vår skola!

Vi följer med åk 6 under deras dag…

Dagen börjar kl.9 och eleverna börjar söka sig till den första stationen.
Station 1: Styrkehanden Eleverna klipper ut och färglägga händer med fem stycken styrkor som bäst beskriver dem.
Station 2: Avslappning Eleverna njuter av en lugn stund med mjuka dynor och avslappnings berättelser.
Station 3: Smalltalk Eleverna får öva på att snacka ”niitä ja näitä” med varandra som förarbete på att bli vuxen.
Station 4: Röris. Soffi ökar på tempot och får eleverna att svettas!

Station 5: Samarbete. Fredrik leder eleverna i olika samarbetsövningar för att stärka årskursernas välmående. Vem är snabbare, grisen eller formula bilen? 🐷 vs 🏎️

Station 6: Tänjning. Lotta hjälper oss att tänja på rätt sätt för att vårda våra muskler efter en lång och rolig dag. Lite musik hjälper eleverna (och vuxna) att slappna av!

En skojig, lärorik och annorlunda dag i St Karins Svenska Skola!

Tack och hej, flundra och gråsej.