Åk 5 på lägerskola 18-20.9.2023

I mitten av september åkte klass 5 ABC på traditionsenlig lägerskola till Kunstenniemi. Här får ni läsa elevernas inlägg:

Vi grillade korv och marshmallows. Vi hade många sköna kvällar. Vi lagade fina lägerskole t-skjortor.

Astrid: Jag tyckte att korven var äcklig. Sofie: Det var roligt att simma.
Erica: Det var en fin havsutsikt

Det var roligt, tungt och vått med paddling, tycker Asser, Abbe och Vincent. Det var roligt att skvätta ner varandra. Vi skulle gärna ha hoppat i vattnet.

Vi hade många aktiviteter ute.

Det var super fint ute och inne, tycker Lina.

Det var mycket ljud men ändå var det roligt, sa Artur.

Det var roligt, tycker Alicia.

Det var roligt och vara där och mycket roligt program.

Det var god mat på lägerskolan, säger Isac. Aapo och Linus håller med. Linus tyckte att det var roligt att simma och gå i bastun. Aapo tyckte att det var roligt att sova.
Vi använde trangia för att värma vatten till nudlarna. Victor och Storm hade roligt. Det var goda nudlar.

På kvällarna simmade och grillade vi. Vi badade bastu. Paddling var jätteroligt, tycker Harald.

På kvällen hade vi face mask på. Vi grillade också korv och marshmallows. Efter bastun på kvällen såg vi också norrsken. Det var roligt, säger Ellen F.
Det var jättegod mat på lägerskolan, tycker Tilda, Luna och Veronica.

Innan vi startade hemåt så tog vi en bild där alla var med, till och med maskoten Pepe. Sista måltiden vi åt innan vi satte oss i bussen var Kebabfrestelse.