Månadsinfo december 2023

Vintern är här och december innebär en hel del utöver det vanliga skolarbetet. Klasslärarna informerar om sådant som gäller de olika årskurserna, gemensamma händelser för hela skolan är följande:

5.12: Vi firar självständighetsdagen med flagghissning på skolgården och vi sjunger Vårt land både på svenska och finska tillsammans med Hovirinnan koulu. På eftermiddagen dansar vi traditionella ringlekar tillsammans med väneleverna i vår egen skola.

13.12: Eleverna i åk 2 har Luciaprogram för alla elever och vuxna i skolhuset. Vi har två föreställningar. Tvåornas föräldrar är inbjudna till Luciaprogrammet kl. 9.15.

20.12: Vi har julfest för skolans alla elever kl. 9.15. Åk 1, 4, 5 och 6 kan bjuda in 1-3 gäster till julfesten.

22.12: Skoldag kl. 9-12. Vi har julkyrka kl. 9.30 och treorna uppträder med julevangeliet. Treornas familjer är speciellt inbjudna till julkyrkan, men andra som är intresserade är också välkomna.

På skolgården har vi nu en egen skridskobana. Vi väntar på att gårdsbyggnaderna ska bli klara före årsskiftet, i januari kommer vi att kunna byta om till skridskor inomhus i värmen.

Vi önskar alla familjer en stämningsfull väntan på julen och en skön julhelg!

Författare: Maria Engblom

Rektor i S:t Karins svenska skola