Månadsinfo februari 2024

Skolgården liknar mest en skridskobana, det är vått och halt speciellt i rinken. Skridskoplanen går tyvärr inte att använda tillsvidare. Vi uppmuntrar eleverna till trygga lekar på en lite utmanande skolgård för tillfället.

I februari firar vi vändagen med alla våra elever i åk 1-6, det blir en samling i gymnastiksalen med lite program.

Vi har planerat in skiddagar i Pargas och hoppas att det finns snö kvar då ännu. Eleverna får gärna ha med egna skidor om det är möjligt. Det går också att låna skidor i Pargas.

• Torsdag 15.2 skiddag för åk 2, 3 och 6
  • Fredag 16.2 skiddag för åk 1, 4 och 5

Det är sportlov vecka 8. Efter sportlovet kommer vi att uppmärksamma och belöna eleverna i skolhuset för ett gott uppförande när det gäller respekt, den ljusröda vingen i OppisPoppis-fjärilen. Det här hoppas vi att eleverna sedan berättar mera om där hemma.

Författare: Maria Engblom

Rektor i S:t Karins svenska skola