Månadsinfo september 2018

September inleds med den traditionella gemensamma idrottsdagen för alla elever i S:t Karins svenska skola och Hovirinnan koulu. På tisdagen den 4.9 springer eleverna stafetter och 60 meter, hoppar höjd eller längd, kastar boll eller spjut. Föräldrar och andra intresserade är välkomna med till Centralidrottsplanen i S:t Karins. Vi börjar kl. 8.30 med en gemensam uppvärmning. Eleverna får gärna ha på sig skolans t-skjorta!

img_8532

På onsdag kväll är det föräldramöten för alla klasser. Åk 1-2 börjar kl. 18.00 och åk 3-6 börjar kl. 19.00.

Vecka 37 uppmärksammar vi trafiksäkerhetsveckan som har temat ”Säkert till fots och med cykel”. Åk 1-2 får gå på konsert i Kaarina-talo med Robin Hund och hans glada orkester den 11.9. Femmorna åker på lägerskola till Kunstenniemi den 12-14.9.

Fredagen den 28.9 uppmärksammar vi Hem och skola-dagen med läsning, kaffeservering och öppet hus i klasserna. Välkomna!

Relaterad bild