Månadsinfo oktober 2018

Oktober inleds med naturskoldagar för åk 1 och 2. Stadens kultursektor ordnar konserten Vastarannan siili för åk 1-6 och dansverkstad för åk 1 i Kaarina-talo, datum finns i Skolans händelsekalender.

Måndag-onsdag före höstlovet genomför vi ett mångvetenskapligt lärområde med temat Delaktighet. Eleverna arbetar över klass- och åldersgränser (åk 1 och 5, 2 och 4, 3 och 6) och eleverna är delaktiga i planering och utformning av lärområdet. Det ska bli spännande att se vad det hela leder till.

Höstlov är det torsdag-fredag 18-19.10. Efter höstlovet byts B-baracken ut till en större tvåvåningsbarack och kansliet flyttar tillfälligt till den tidigare vaktmästarbostaden i gamla skolhuset, invid parkeringsplatsen (där den finska eftisverksamheten varit förut).

Lärandesamtalen hålls huvudsakligen under vecka 44 och då har alla elever ändrade tider på skoldagarna. Mera exakt info kommer på Wilma.