Hem och skola-dagen 2018

Idag har vi haft öppet hus i skolan och barackerna fylldes av föräldrar, mor- och farföräldrar som gärna ville följa med barnens skolvardag. Första lektionen hade vi traditionellt läsning på schemat.

På rasten blev det stort rastdisco i rinken och det var roligt att se både elever, lärare, föräldrar och andra vuxna dansa loss! Tack till flickorna i sexan som visade oss coola dansmoves! Här kan ni se några filmsnuttar från rastdiscot!

Resten av dagen hade klasserna lite olika program. Kahoot-frågesport, mattelektioner, vänelevsverksamhet, finska, bildkonst, pyssel, programmering, muggtelefoner och grammatik har bland annat stått på schemat. ”Tack för undervisningen” sade en nöjd förälder som gick hem efter maten.

Det blev så många bilder att vi valde att lägga in dem i en film som ni kan se här:

Författare: Maria Engblom

Rektor i S:t Karins svenska skola

2 reaktioner till “Hem och skola-dagen 2018”

1. Härliga bilder på gemensamma stunder med elever och inbjudna föräldrar och mor/farföräldrar. Önskar såå att få vara med någongång, med 2 barnbarn i er fina skola! Bor dessvärre i Tyskland men kommer alltid i mitten på oktober på 10-14 dagar till Finland och kunde då få tillfälle att närvara och följa med barnen i deras skolmiljö. Hoppas det går att ordna t. ex nästa höst?? Nu följer jag ivrigt skolbloggen som jag är så glad över, TACK👍😊

Gilla